Erster Hauptkonferenztag 14. November 2017

8:00 - 8:45

Registrierung der Teilnehmer mit Kaffee und Tee

8:00 - Who is who wall

Verschaffen Sie sich jederzeit einen Überblick an unserer Fotowand, wer vor Ort ist und wen Sie treffen möchten.

8:45 - 8:50

Eröffnung der Konferenz durch Violetta Eggert, Programm Director Germany, SSON

8:50 - 9:00

Eröffnung des ersten Konferenztages durch den Vorsitzenden

Transforming SSC in a changing world – Agility – Digital – Value

9:00 - 9:30 CoE Is the “New SSC”: A Journey onto Moving up the Value Chain from Low Cost Transactional Activities to High Value Added Services to Increase Competitiveness (and Save Your Operations in CEE?)

Nima Motazed , Managing Director / Head of Global Services Bratislava , Swiss Re
• Navigating the transition: Leadership, training, communication... and HQ support and commitment in making it a reality
• Technicality of introducing “new skills” to SSCs – marketing, supply chain, etc.: What about centralizing operations that you did not even think of before?
• Towards more complex, more skilled and more agile SSCs: Leveraging on existing high level of competences to introduce increased diversity and more
added value services
• Role and place of CoEs in the GBS model

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Nima Motazed

Managing Director / Head of Global Services Bratislava
Swiss Re

9:30 - 10:00 Creating value through data - Aufbau eines Data Analytics Labs

Astrid Hartmann, Geschäftsführerin, Lufthansa Global Business Services, Lufthansa AG
Daten machen den Unterschied. Business Performance Management und
Business Analytics werden zukünftig zu neuen Möglichkeiten der Wertschöpfung
für das Business führen. Doch was genau ist die richtige „Big Data“-Strategie und
wie kann Ihre Service Organisation hier neuen Mehrwert schaffen?
• Werte schaffen durch Daten
• Data Governance & Ownership
• Data Analytics über Controlling & Reporting hinaus
• Use Cases
• Durch proaktive Datenanalyse zukünftige Vorstandsentscheidungen unterstützen

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Astrid Hartmann

Geschäftsführerin, Lufthansa Global Business Services
Lufthansa AG

Diskussionsrunde – View on mega trends impacting business service sector

• Auf welchen Wandel müssen die SSC Organisationen vorbereitet sein?
• Wie muss sich ein SSC in Zukunft aufstellen?
• Was sind die kurzfristigen Erfolge?
• Was sind die langfristigen Erfolge?
• Added Value für SSC: Aufwertung der Wertschöpfungskette von kostengünstigen
Transaktionsaktivitäten zur hochwertigen value added service
• RPA versus Offshoring – Das Ende einer Ära?
• Welche Hausaufgaben muss man nun machen?

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Claus Peter Schründer

Leiter Operations / Mitglied der Geschäftsleitung HR Business Services,
Deutsche Telekom AG
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Thomas Laux

Financial Director Deutsche Telekom Services Europe GmbH
Deutsche Telekom Services Europe GmbH
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Dr. Thorben Finken

Head of Linde Global Services
The Linde Group
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Alexander Jochinger

Head of Sanofi Business Services – Region Europe
Sanofi

SSON – Match & Win

10:30 - NaN:NaN

Finden Sie spielerisch Ihre Gruppe und lernen Sie nebenbei in kürzester Zeit möglichst viele Teilnehmer kennen.

10:50 - 11:20

Gemeinsame Kaffeepause mit Networking-Gelegenheit

11:20 - 11:50

Reserved for customer of blackline

11:50 - 12:20 Modern Multifunctional ABB´s GBS – Leapfrogging forward in the SSC maturity journey

Hannu Kasi, Global Business Services Lead , ABB Management Services Ltd, Schweiz
• Next level of Evolution: Efficient End-to-End Global processes in Global Business Organization for Finance, Human Resources, Information systems
and Supply Chain Management and Operations
• Increasing the Performance in a GBS Organization: High quality services and optimized costs
• Extension of the scope: Service-depth What’s Next? What new activities can benefit from a SSC environment
• Disruptive Technologies in SSC: Artificial Intelligence & Blockchain technology

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Hannu Kasi

Global Business Services Lead
ABB Management Services Ltd, Schweiz

IDG – Interactive Discussion Groups

12:20 - 13:50

1,5 Stunden intensiver Austausch in kleinen Gruppen zu aktuellen Themen mit den dringendsten Herausforderungen und Fragen der SSC in der Region.
Hochinteraktives Format und Follow-ups, um das Beste aus dem Erfahrungsaustausch und den Networking-Möglichkeiten des Forums zu machen.
Wählen Sie Ihre Schwerpunktthemen und vertiefen Sie Ihr Wissen im Austausch mit Experten durch gezielte Fragestellungen.
Besuchen Sie dabei insgesamt drei von unseren insgesamt acht IDGs á 30 Minuten.

12:20 - 13:50 Our Lean Transformation Journey towards the True North – How a new Continuous Improvement initiative was implemented for GBS StP at Clariant

Ines Burmeister, Global Process Expert Source-to-Pay, Clariant SE
• Stages of the Lean Transformation Journey including the Value Stream Design
• Finding the True North • General mission structure and set-up of the mission control team
• Conducting the lean events
• Measuring and monitoring the results

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Ines Burmeister

Global Process Expert Source-to-Pay
Clariant SE

12:20 - 13:50 CoE Is the “New SSC”: A Journey onto Moving up the Value Chain from Low Cost Transactional Activities to High Value Added Services to Increase Competitiveness (and Save Your Operations in CEE?)

Nima Motazed , Managing Director / Head of Global Services Bratislava , Swiss Re
• Navigating the transition: Leadership, training, communication...
• Technicality of introducing “new skills” to SSCs – marketing, supply chain, etc.: What about centralizing operations that you did not even
• Towards more complex, more skilled and more agile SSCs: Leveraging on existing high level of competences to introduce increased diversity and more added
value services
• Role and place of CoEs in the GBS model

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Nima Motazed

Managing Director / Head of Global Services Bratislava
Swiss Re

12:20 - 13:50 EOS Global Collection Robotic Process Automation (RPA) im internationalen Inkassomanagement

Süleyman Cicek, Leitung Technologievertrieb/Consulting, EOS Deutschland GmbH | Geschäftsbereich B2B
• Systemintegrierte Prozessharmonisierung in SAP ERP
• Ein Modul. Eine Schnittstelle. Über 180 Länder.
• Weltweite Qualitätsstandards für hohe Kundenansprüche
• Vorgerichtlicher Fokus. Erhalt der Geschäftsbeziehung. Partnerschaftlich

Süleyman Cicek

Leitung Technologievertrieb/Consulting
EOS Deutschland GmbH | Geschäftsbereich B2B

12:20 - 13:50 Change Management beim Übergang vom SSC zum Outsourcing

Edward Renger, Leiter Konzern Outsourcing , , AXA Konzern AG
• Welche Konsequenzen hat der Übergang für die Organisation?
• Aufbau des Changemanagements: Wie nehme ich alle mit?
• Was sind begünstigende und hindernde Faktoren?
• Welche Instrumente & Methoden stehen mir zur Verfügung?

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Edward Renger

Leiter Konzern Outsourcing ,
AXA Konzern AG

12:20 - 13:50 Masterclass RPA: What comes next in order to transform your finance department

deep dive into the more advanced areas of RPA, its implementation and potential.
In order to stay relevant in tomorrow’s world there must be significant adaption. Join
this eye-opening session and realise the true, multi-layered scope this technology brings.
• Reconstructing the finance function for the digital age
• Exploring the future potential of artificial intelligence & self-learning cognitive thinking in RPA
• Moving beyond RPA implementation in a standard SSC, to RPA in areas for the Controller and FP&A
Redwood

IDG F

12:20 - 13:50 Digitalisierung ermöglich Crowd Sourcing von Services: weg von den Input zur Output orientierten Entlohnung im Unternehmen

Claus Peter Schründer, Leiter Operations / Mitglied der Geschäftsleitung HR Business Services, , Deutsche Telekom AG
  • Machen Process Mining, Robotics Scripte, Knowledge Management und andere AI Technologien Prozess Dokumentationen überflüssig?
  • Service Production 4.0: Wie lange können AI/ Robotics die Defizite Back-Ends überbrücken, oder: was bringen neue, Cloud basierte Back-Ends für Digitalisierung?

Claus Peter Schründer

Leiter Operations / Mitglied der Geschäftsleitung HR Business Services,
Deutsche Telekom AG

IDG G

12:20 - 13:50 HR Service Management in einer globalen SSC Organisation

• HR Services@Merck
• HR Service Management im globalen Kontext
• Governance & Customer Relationship
• KPIs & Performance Management

IDG H

12:20 - 13:50 SSON WoManPower - Female Round Table - TALKING TO LEADING WOMEN

Astrid Hartmann, Geschäftsführerin, Lufthansa Global Business Services, Lufthansa AG
Dieser Runde Tisch bietet eineDiskussionsplattform für Frauen, die im SSC Umfeld Ihre Ideen verwirklichen wollen, ihr Netzwerk erweitern und neue Impulse für ihr Business gewinnen möchten.

Astrid Hartmann

Geschäftsführerin, Lufthansa Global Business Services
Lufthansa AG

IDG I

12:20 - 13:50 Robotic Process Automation (RPA) as a Service – How to setup RPA in a large enterprise using the SSCs organization to scale-up

Sara Geising-Eggers, Head of Quality & Continuous Improvement, CoE Automation, Henkel AG & Co KGaA
• RPA as part of the Quality & Continuous Improvement program in Henkel’s SSCs
• Collaboration model of RPA Center of Expertise allowing bridge between processes and IT organization
• Roll-out of RPA in Henkel’s SSC service portfolio and learnings
• Outlook on scale-up of RPA across Henkel & innovations

Sara Geising-Eggers

Head of Quality & Continuous Improvement, CoE Automation
Henkel AG & Co KGaA

13:50 - 15:20 Gemeinsames Mittagessen mit Networking-Gelegenheit

14:20 - 15:50 Technologie Cube - Live Arena | Technologiepark mit Impulsvorträgen

Erfahren Sie parallel zum Mittagessen in 10-minütigen Pitches, was intelligente Tools tatsächlich können und welche technischen
Entwicklungen für die Zukunft zu erwarten sind, um Doppelinvestitionen zu vermeiden.

15:20 - 15:20 Start der parallelen Vortragsreihen - Wählen Sie Ihr Thema!

Continuous Improvement

17:20 - 17:30 Begrüßung durch den Vorsitzenden

Continuous Improvement

15:30 - 16:00 Rapid Efficiency to Improved Effectiveness: Transforming “Quick-Hits” But Short-Lasting Actions into Long Term Strategies That Make Business Sense

Anita Kurucz, Executive Simplification Leader , GE Global Operations Europe
  • How to bring more flexibility and adaptability in your processes to respond faster to market changes
  • Everybody talks about it: Change management to deliver on high value-added services and stay ahead of competition
  • Going beyond “technical” continuous improvement by developing soft skills and mindset adaptability

Anita Kurucz

Executive Simplification Leader
GE Global Operations Europe

Continuous Improvement

16:00 - 16:30 What Comes After Maturity? Strategic Process Reengineering at Avis Budget Group BSC to Adapt to a Constantly Changing and More Demanding Business Environment

Rahul Malhotra, Head of Service Delivery , Avis Budget Group BSC (Hungary)
• Identifying and prioritizing the processes to focus the transformation on: Needs assessment and capabilities inventory
• Reflecting on the opportunities to move from transactional activities / cost centers only towards revenue generation add-ons
• Hands-on lessons learnt: How to re-design projects that go wrong during live integration without impacting on-going operations and productivity levels

Rahul Malhotra

Head of Service Delivery
Avis Budget Group BSC (Hungary)

HR

15:20 - 15:30 Begrüßung durch den Vorsitzenden

HR

15:30 - 16:00 Die Rolle von HR in einer digitalisierten Welt

Alexander Senn, COO Human Resources, Swisscom Schweiz AG
• Das interne und externe Kundenerlebnis in einer digitalisierten HR Welt bei Swisscom
• Master Class Mobile HR Self Services
• Aufbau Data Analytics Dashboard – Die Linienorganisation dank dem HR Data Seismographen gezielt unterstützen

Alexander Senn

COO Human Resources
Swisscom Schweiz AG

HR

16:00 - 16:30 Data Analytics innerhalb Linde – Wertschaffung durch die bessere Nutzung von Daten

Jan Dietrich, Lead Business and Data Analytics, Linde AG
• Bedeutung von Analytics für Linde
• Analytics – Schwerpunkte
• (Plattform-) Strategie
• Anwendungsfälle und Projekterfolge

Jan Dietrich

Lead Business and Data Analytics
Linde AG

Mittelstand - Change Management - Transformation - Launch

15:20 - 15:30 Begrüßung durch Vorsitzenden

Mittelstand - Change Management - Transformation - Launch

15:30 - 16:00 Effective Change Management & Business Transformation

Loránt Besnyi. , Head of Accounting & Tax, MOL Magyarország, Ungarn
• You have to start with the changes on the top and then involve every other layer
• Emotional and Rational – bring them together
• New thinking and full engagement
• Leverage formal and informal solutions
• The biggest challenge to transformation may be a leader wedded to a past or current success

Loránt Besnyi.

Head of Accounting & Tax
MOL Magyarország, Ungarn

Mittelstand - Change Management - Transformation - Launch

16:00 - 16:30 Round Table: Aufbau einer zentral gesteuerten globalen Einkaufsorganisation für Dienstleistungen und Investments mit dezentral operierenden Einheiten

Werner Galla, Director operational Group Purchasing, , Brose Fahrzeugteile GmbH & Co.td
Round Table: Aufbau einer zentral gesteuerten globalen Einkaufsorganisation für Dienstleistungen und Investments mit dezentral operierenden Einheiten
• Split zwischen regional & zentral
• Wissenstransfer
• Change Management/ Leadership
• Vom Generalisten zum Spezialisten
• Aufbau von Governance Strukturen

Werner Galla

Director operational Group Purchasing,
Brose Fahrzeugteile GmbH & Co.td

EY Executive Exchange “Innovation Lab”

15:30 - 16:30 EY Executive Exchange “Innovation Lab”

Digital end-to-end Processes – Evolution oder Revolution?
GBS Ecosystem: Integration externer (BPO) Partner bzw. von Kunden in der Wertkette?


16:30 - 17:00 Gemeinsame Kaffeepause mit Networking-Gelegenheit

Business Process Outsourcing

17:00 - 17:30 Keynote – Evolution of the HRSC at Pfizer:

  • Things to consider selecting an HRO partner/ SC locations (this will be high level)
  • Phases of expansions
  • Lessons learned
  • Delivery Management
  • Governance
  • Service Center Performance CSATs,SLAs, KPI “how much can you, do you want to afford – where to compromise”

Business Process Outsourcing

17:30 - 18:00 Develop and Redesign - The Unilever HR Shared Services Journey in D-A-C-H

• Vom Standard Modell zum Hybrid Set Up
• Insourcing vs Outsourcing - Ein Schritt zurück als Schritt nach vorn?
• Learnings, Herausforderungen und neue Perspektiven

HR

17:00 - 17:30 Social & Agile Recruiting

Social recruiting is gaining traction in the German-language region. Companies increasingly recognize that the ‘post and pray’-model no longer works. In addition, 60 percent of companies cannot find enough professionals in Germany as a recent study by Bitkom Research and LinkedIn demonstrated.
So the search for employees locally but also abroad has intensified and new methods such as social and agile recruiting become increasingly important to HR departments. This, however, creates new challenges as companies need to learn to actively search for people as well as increase the relevance of their employer brand.
• Definition and elements of social recruiting
• Why should companies use social recruiting?
• The link of social recruiting to talent brand and candidate experience
• A few examples and case studies

HR

8:00 - Strategic Workforcemanagement Planing - Talentmanagement in Zeiten der Digitalisierung

• Wie findet man ‚digitale‘ Talente?
• Wie bindet man ,digitale‘ Talente?
• Neue Anforderungen an Mitarbeiter sowie Führung
• Welche komplett neuen Kompetenzen fordert die digitale Transformation?
• Warum ist es so schwer, die neuen Generationen im “traditionellen” Arbeitsplatz anzuziehen, zu engagieren und zu bewahren? Ein tieferer Blick auf intergenerationelle
Managementstrategien, um die Zukunft Ihres Unternehmens zu sichern

Mittelstand - Customer Experience

17:00 - 17:30 Global Shared Services in einem globalen Familienunternehmen – Making Shared Services work no matter your size!

  • Setup und Professionalisierung eines globalen Shared Service Center F&A -Vorteile im kleineren Maßstab - Schneidern Sie das Modell in Ihrer Größe
  • Schnelle Erfolge – quick wins & Culture Creation, um den Wert von mittelgroßen SSC zu beweisen
  • Globalisierung und Systemstandardisierung
  • Governance and Control (in mittelgroßen Unternehmen)
  • Die nächste Herausforderung:Prozessoptimierung
  • Voraussetzungen und Maßstab für Automatisierung: Wie groß muss man wirklich sein?

Mittelstand - Customer Experience

17:30 - 18:00 Customer Centric Process & Service Design

  • Kunde zuerst! Eine Reflexion darüber, was führende Unternehmen falsch machen
  • Warum der Kunde beim Process & Service Design im Mittelpunkt stehen sollte
  • Praxisbeispiel der Sanofi Business Services zum Design einer idealen Customer Journey
  • Entwicklung einer kundenorientierten Kultur in der gesamten Business Services Organisation

EY Executive Exchange

17:00 - NaN:NaN EY Executive Exchange “Innovation Lab”

Functional Scope Extension: Was läuft gut, was nicht? (positive Überraschungen versus unerwartete Schwierigkeiten)

Location Strategy: Führen RPA/Automatisierung bzw. aktuelle Lohnsteigerungen zu einer Neubewertung der Standortstrategie?

18:00 - 18:30 Global Business Services - In a global and multifunctional environment

• ZF Intro and GBS Status
• How to operate in a global and multifunctional environment
• Center of Expertise discussion
• Socpe expansion/ trends

18:30 - 18:35 Ende des ersten Konferenztages

19:30 - 22:00 Abendveranstaltung und Verleihung der SSON Excellence Awards 2017

Um Ihnen den Austausch über die Konferenz hinaus zu ermöglichen,heißen wir Sie herzlich zu unserem Evening Event willkommen.
Nutzen Sie die Gelegenheit zum entspannten Networking in informeller Runde!